"וַיָּשֻׁבוּ הַמַּיִם וַיְכַסּוּ אֶת הָרֶכֶב וְאֶת הַפָּרָשִׁים לְכֹל חֵיל פַּרְעֹה הַבָּאִים אַחֲרֵיהֶם בַּיָּם לֹא נִשְׁאַר בָּהֶם עַד אֶחָד" (יד כח)
כולנו יודעים שלפי המדרש פרעה נותר בחיים, אבל למעשה יש שם מחלוקת, ולפי רוב הדעות פרעה מילא פיו מים:
ויכסו את הרכב ואת הפרשים לכל חיל פרעה. אפילו פרעה שנאמר (ט"ו ד') "מרכבות פרעה וחילו ירה בים", דברי ר' יהודה. ר' נחמיה אומר חוץ מפרעה שנאמר (ט' ט"ז) "ואולם בעבור זאת העמדתיך", ויש אומרין באחרונה בא וטבע שנאמר (ט"ו י"ט) "כי בא סוס פרעה" (מכילתא דרשב"י יד:כו).
אבן עזרא מפרש על פסוקינו:
וטעם עד אחד – אפילו אחד לא נמלט. וכן "לא מת ממקנה ישראל עד אחד" (ט ז). והאומר שפרעה נמלט, בעבור " עַד" – דרש הוא, והעֵד (=ההוכחה) – שאמר אסף: "ויכסו מים צריהם אחד מהם לא נותר" (תהילים קו יא).